جواد آقایی‌پور، مهاجم استقلال خوزستان فقط با یک فصل بازی در لیگ برتر لژیونر شد و به لیگ روسیه رفت

جواد آقایی پور

همشهری آنلاین- جواد آقایی‌پور -پدیده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل گذشته- با وجود اینکه از تمام تیم‌های بزرگ کشور پیشنهاد داشت با یک انتخاب غیرمنتظره تیم اورنبورگ روسیه را انتخاب کرد و ترجیح داد نام خودش را وارد لیست لژیونرهای فوتبال ایران کند. مهاجم فصل گذشته استقلال خوزستان در روزهای اخیر مذاکراتی جدی با استقلال و پرسپولیس تهران داشت اما با هیچ یک از آنها توافق نکرد و تصمیم گرفت فوتبالش را در خارج از کشور ادامه بدهد. او تا همین فصل گذشته در لیگ دسته‌اول ایران بازی می‌کرد و حالا فقط با یک فصل بازی در لیگ برتر ایران لژیونر شده است.


معجزه انتقال به جنوب


جواد آقایی‌پور متولد آذرماه ۱۳۷۸ و در آستانه ۲۵سالگی است. او که در شهر رشت به دنیا آمده، سال‌های زیادی از فوتبال خودش را در همان استان گیلان و در باشگاه‌های سپیدرود رشت و شهرداری آستارا سپری کرده است. حاصل ۳فصل بازی در سپیدرود و ۲فصل بازی در شهرداری آستارا، ثبت ۸گل به نام این مهاجم بود. آقایی‌پور ۲فصل به همراه سپیدرود در لیگ برتر حضور داشت و طی این ۲فصل به ترتیب ۵ و ۴بازی انجام داد اما هیچ گلی نزد و همه گل‌های او در لیگ‌یک زده شدند. ۴گل برای سپیدرود، ۴گل برای شهرداری آستارا و نهایتا یک انتقال جالب از شمال به جنوب که نقطه عطف زندگی فوتبالی این مهاجم را شکل داد. آقایی‌پور به محض خداحافظی با آستارا و پوشیدن پیراهن استقلال خوزستان توانست با این تیم به لیگ برتر صعود کند و در مسیر این صعود ۱۱گل هم طی ۲۰بازی زد تا یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیمش در راه لیگ برتری شدن باشد. در واقع مهاجم شمالی در تیم جنوبی خوش درخشید و طی یک فصل بیشتر از کل فصل‌های گذشته‌اش گل زد. حالا وقت آن بود که لیگ برتر هم طعم درخشش و گلزنی‌های آقاجواد را بچشد.

۹گل با شماره۹


جواد آقایی‌پور در ۲۴سالگی و بعد از ۶فصل بازی در لیگ برتر و دسته‌اول، آن‌قدر باکیفیت و باتجربه شده بود که لیگ برتر را با درخشش و گلزنی آغاز کند. او با وجود نتایج ضعیف و قعرنشینی تیمش، عملکرد فردی بسیار خوبی داشت و با ۹گل و ۳پاس گل در جمع برترین ستاره‌های فصل بیست‌وسوم لیگ برتر قرار گرفت. بهترین نمایش‌های آقایی‌پور در دور رفت مقابل پرسپولیس و در دور برگشت مقابل مس رفسنجان بود که در هر دو بازی دبل کرد و از متریکا نمره بالای ۸ گرفت. متریکا میانگین نمرات آقایی‌پور را در پایان فصل ۷.۳۵ ثبت کرد تا مهاجم شماره۹ استقلال خوزستان با این نمره عالی هفتمین بازیکن برتر فصل لقب بگیرد. مهاجم ۹گله استقلال خوزستان با این درخشش مورد توجه همه تیم‌های بالای جدول قرار گرفت و مذاکراتی هم با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام داد. اما با سرخابی‌ها به توافق نرسید و راهش را به سمت اورنبورگ روسیه کج کرد تا در این تیم همبازی محمد قربانی شود. اورنبورگ فصل قبل به سختی توانست در لیگ برتر روسیه ماندگار شود و حالا با جذب آقایی‌پور و حضور قربانی، در اندیشه رسیدن به رتبه‌های بالاتر است. این مهاجم که به تازگی یک بازی ملی هم انجام داده، ظاهرا در لیگ روسیه هم قرار است مانند لیگ برتر ایران برای فرار از سقوط بجنگد.

کد خبر 862989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha